De inschattingsfout in je website, die je liever wilt voorkomen!

In september heb ik de pilot gedraaid voor mijn nieuwe programma ‘Bouw je eigen professionele website’. Wat een leerzaam traject en zo gaaf om te doen! Super enthousiaste (startende) ondernemers kregen een programma aangeboden, waarmee ze in 4 weken een aantrekkelijke website voor hun eigen bedrijf konden opzetten.

Mijn doel met dit programma is ondernemers te helpen bij het opzetten van een website waarmee ze op een aantrekkelijke manier online actief zijn en klanten aantrekken. Elk bedrijf heeft klanten nodig en als je investeert in een website, kun je die maar beter zo bouwen dat het je wat oplevert.

De try-out was niet alleen leerzaam voor de deelnemers. Ik kreeg een schat aan informatie en inzichten. Ondernemers zijn nog altijd geneigd hun website vanuit hun eigen stoel te benaderen! Dat is een van de dingen die weer eens duidelijk werden.

Je wilt laten zien wat je kunt, waar je voor staat en wat je te bieden hebt. En natuurlijk wil je dat op een zo leuke en origineel mogelijke manier doen. Want zo onderscheid je je van je collega’s. De meeste aandacht gaat uit naar het verhaal over je bedrijf. Je zoekt leuke buttons voor het aanbod, mooie vormgeving en het liefst zo min mogelijk tekst.

Dat snap ik.

Je wilt opvallen en snel ’to the point’ komen. We weten inmiddels allemaal, dat mensen die op internet zoeken, te weinig tijd nemen om een website helemaal te lezen. Dus je probeert op een leuke en onderscheidende manier kort en bondig informatie te geven.

Slim bedacht. Maar helaas… zo werkt het niet!

Het publiek dat jouw website bezoekt zit niet op jouw stoel. Ze bekijken jouw website vanuit een ander perspectief. Ze communiceren op een andere golflengte.

Jij denkt vanuit je vak, jouw kennis en expertise.
Jouw klant denkt vanuit zijn probleem, verwachtingen of verlangen.

Als je het uittekent ziet dat er als volgt uit:

 

Jouw klant staat op de ene rots en jij staat op een andere. Je kunt hard roepen en wild met je armen zwaaien om je klant ervan te overtuigen naar jou toe te komen. Maar jouw klant ziet een diep gat, veel gevaren en iemand die aan de andere kant wild staat te zwaaien. Hij hoort je wel, maar snapt niet wat je roept.

Dé uitdaging bij het maken van een website is: de afstand tussen jou en een potentiële klant kleiner en veiliger maken. Met je website bouw je een brug waarmee jij jouw klant tegemoet loopt. Jij komt over de brug, geeft je klant een hand en neemt ‘m mee naar de andere kant.

Jouw website wordt pas aantrekkelijk voor jouw publiek als jij dezelfde taal spreekt. Als ondernemer moet jij de eerste stappen zetten om verbinding te maken. Verbinding is de basis voor vertrouwen. Stap voor stap neem je jouw klant mee over de brug. Klanten gaan je steeds beter begrijpen en vertrouwen.

Blijf bij het bouwen van je website niet op je eigen stoel zitten! Probeer de stoel van je klant uit. Ontdek wat er vanuit dat perspectief te zien is. Hoe je dat doet? Dat komt uitvoerig aan bod in de training. Die module blijft erin 🙂

Deze en andere inschattingsfouten bespreek ik graag met je. Daarom geef ik a.s. donderdag 22 oktober een lunchwebinar over de 7 meest gemaakt fouten in je website en hoe je ze kunt voorkomen.

De try-out van september was waardevol in veel opzichten. Wat geweldig om te ervaren hoe leergierig ondernemers zijn. Heerlijk om te horen, dat het programma zeer gewaardeerd werd en werd gezien als een compleet geheel. Maar 4 weken bleek wel iets te ambitieus 😉

Feedback van de deelnemers heeft ervoor gezorgd, dat ik het programma ‘Bouw je eigen professionele website’ kan optimaliseren. Dat proces is in volle gang.

Op 9 november kun je weer deelnemen aan de geoptimaliseerde versie van ‘Bouw je eigen professionele website’. Inschrijven kan nog niet. Maar als je me mailt, dan stuur ik je een link als de inschrijving is geopend.

En vergeet je niet aan te melden voor het lunchwebinar van a.s. donderdag 22 oktober. Daarin deel ik alvast de belangrijkste do’s & don’ts bij het maken van je website.

Op je zichtbaarheid!

Handtekening Miranda Kruse - Branding strategie en ontwerp

PS: Lees ook : Het geheim van een continue stroom super leuke klanten ›

 

Aan de slag met de branding van jouw bedrijf, maar geen idee waar te beginnen? Plan een onlinegesprek in.  In het online strategiegesprek kijk ik met je mee waar je staat. Wat je wilt bereiken. En wat je daar voor nodig hebt. Het gesprek is uiteraard helemaal gratis. 

Onlinegesprek inplannen ›

Denk je, dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden? Deel het dan gerust! Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *