Het geheim van een continue stroom super leuke klanten – deel 2

, ,

Succesvol zichtbaar worden is laten zien wat je waard bent. In de eerste stap hebben we gekeken naar dat wat jou uniek maakt. Deze tweede stap is helemaal gericht op de beleving van jouw bedrijf. Wat wil je overbrengen op anderen? Hoe laat je dat zien?

Communicatie heeft altijd twee kanten. Het gaat nooit alleen om jouw bedrijf. Het gaat ook om je klant. Als jij jouw publiek wilt bereiken, moet je daarop afstemmen.

Wat wil jouw klant?

Als je een continue stroom klanten wilt, is er onderzoek nodig. Je moet weten waar jouw favoriete klant op dit moment staat. En waar hij graag zou willen zijn. Het is jouw taak die kloof te overbruggen.

De oplossing is niet wat je denkt dat jouw klant nodig heeft. Het gaat erom, dat je precies weet waar je klant behoefte aan heeft. Daardoor wordt jouw succes bepaald.

Ik zie heel vaak dat een ondernemer een klantprofiel schetst vanuit eigen inzicht. Maar om je klanten te begrijpen en om vast te stellen wat de behoefte is zal je je moeten verdiepen in je doelgroep. Daarmee ben je in staat een aanbod samen te stellen waarvoor jouw klant warmloopt. Bij verkopen gaat het om emoties. En hoe beter jij je klant kent, hoe beter jij de gevoelige snaar kunt raken.

Met de brug die je slaat, bied je jouw klant dé oplossing. Met de unieke ervaring die je vanuit de kern van jouw bedrijf aanbiedt maak je het verschil. Door die verbinding te maken word je aantrekkelijk en ben je onderscheidend.

Zichtbaar door de ogen van de ander

Je weet waarmee je het verschil maakt. Nu is het de uitdaging om de waarde die jij biedt met je bedrijf, te koppelen aan de uitstraling. Je wordt succesvol zichtbaar door de ogen van de ander. ‘What you see is what you get’.

Geloofwaardigheid verdien je!

Klopt de beleving van jouw bedrijf niet met wat je te bieden hebt? Weet je niet hoe je kunt overbrengen wat je voor jouw klanten kunt betekenen, dan sla je de plank mis. Succes of geen succes heeft niets te maken met een groot of klein marketingbudget.

Geloofwaardigheid koop je niet. Geloofwaardigheid verdien je.

Hoe beter de beleving aansluit bij jouw bedrijf, hoe beter jouw publiek dat aanvoelt. Je bent geloofwaardig. Je maakt het makkelijk voor je klanten in jouw bedrijf te investeren. Vooral als ook de laatste stap in de brandingcirkel™ hierin meegenomen wordt. Daarover volgende week meer. Klik hier voor het derde deel

De brandingcirkel is onderdeel van de branding-toolkit die kun je hier downloaden.

Op je zichtbaarheid!

Handtekening Miranda

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *