Hoe bereik je de juiste mensen voor je bedrijf?

Een vraag die me opvallend vaak wordt gesteld is: hoe bereik ik klanten, mensen die precies bij mijn bedrijf passen?

Deze keer zit ik om de tafel met 2 mannen die een prachtig avontuur aangaan. Ze gaan een rally rijden in een oude Volvo: helemaal naar de Noordkaap! Hiermee willen ze de aandacht vestigen op Stichting Sara. Sara lijdt aan een zeldzame spierziekte. En omdat deze ziekte zo zeldzaam is, is er geen geld voor onderzoek. Het meisje heeft de mannen geïnspireerd en ze zoeken sponsors.

Aan de haak slaanOf ik ze wil vertellen hoe ze beter zichtbaar worden en de aandacht trekken van mogelijke sponsors. Hoe ze – bijvoorbeeld – het beste het bouwbedrijf om de hoek kunnen binnenstappen en wat ze dan moeten zeggen.

Wie mij een beetje kent, weet dat een willekeurig bedrijf binnenstappen niet mijn manier is om aandacht te trekken. NIET DOEN!: zonde van je tijd!

Het is net zoiets als iemand die niet weet wat de bedoeling is, niet uit is op avontuur en helemaal niets met auto’s heeft, midden in een rally droppen.

Hoe kom je onder de aandacht?

Aandacht vragen wordt effectief, als er bij degene aan wie je iets vraagt, een relatie is of affiniteit heeft met wat je vraagt.

Bijvoorbeeld

  1. Als er affiniteit is met het doel. In dit geval met een zeldzame spierziekte, jonge kinderen of zorg.
  2. Als er sympathie is voor de opdracht. Dat is hier reizen, rally’s, avontuur, de Noordkaap, de Baltische Zee of Scandinavië.
  3. Als er een relatie is met iets concreets. In dit geval het vervoermiddel, de Volvo. Maar het kan ook de tent zijn waarin de mannen overnachten of ander materiaal dat nodig is voor deze reis.
  4. Als er een relatie is met jou, In dit geval de mannen zelf.

Mensen hebben altijd belangstelling voor iets wat hun interesseert.

Als er belangstelling is, wordt contact maken met mensen gemakkelijk. Een gemeenschappelijke interesse zorgt voor verbondenheid. Je hoeft wat jullie bindt alleen maar zichtbaar te maken of onder woorden te brengen. Dat is veel eenvoudiger dan bij een willekeurig bedrijf binnenlopen of in het wilde weg een campagne voeren.

Dit geldt voor deze 2 mannen, maar ook voor jou als ondernemer. Kijk eens om je heen, met wie en wat voor mensen heb je al een relatie zonder dat je erbij stilstond?

Aandacht is dichter bij dan je denkt.

Op je zichtbaarheid!

handtekening

Je kunt de mannen sponsoren en dus Stichting voor Sara op Doneer voor Sara. De rally kun je volgen op facebook of instagram @MDFvoorSara

 

Wil jij op de hoogte blijven van alle kennis, inzicht en inspiratie om te bouwen aan een aantrekkelijk merk voor je bedrijf. Meld je dan aan voor de E-zine IkzieIkzie… Ik stuur je gemiddeld 1 keer in de maand een bericht. Je naam en e-mailadres worden alleen gebruikt om je de e-zine te sturen.

[button url=”http://eepurl.com/yMlrf” text=”Ja, ik wil de IkzieIkzie-mail ontvangen” size=”small” type=”primary” icon=”” external=”0″]
[separator type=”invisible” size=”small” icon=”star”]

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *