Een goed verzorgde huisstijl en website laten zien dat je jouw bedrijf serieus neemt

, , ,

Het was afgelopen weekend prachtig weer en aan het einde van de middag besloten mijn vriend en ik nog even op de fiets te stappen. Hij op de racefiets en ik op de oude mountainbike. Ik houd ervan om met mijn hoofd in de wind lekker een uurtje te zweten. Nou dat heb ik geweten 🙂

Het eerste stuk ging pal tegen de wind in. Na 10 minuten zat ik al te hijgen. Ik kon het tempo nauwelijks bijhouden, maar liet me natuurlijk niet kennen. Mijn vriend fietste in alle rust naast mij. Hij had geen enkele moeite om mijn tempo bij te houden.

Het was niet de eerste keer dat we samen fietsten. Ik weet, dat de mountainbike op de weg veel zwaarder trapt dan een racefiets. Maar het viel me toch weer tegen. En schakelen op die oude fiets gaat ook al niet zo fijn. Het duurt vaak minuten, voordat de ketting op het volgende tandwieltje klimt. Vaak als het klimmetje al gemaakt is.

Ik wil me niet laten kennen en trap er ijverig op los. Op de weg terug hebben we gelukkig wind mee en kan ik ook lekker doortrappen zonder dat het me al te veel moeite kost. Met een knalrood hoofd fiets ik een dik uur later onze straat weer in. Blij dat ik het luie zweet eruit heb gefietst. Maar het wordt tijd voor mij om ook een racefiets aan te schaffen.

Goed materiaal heeft zo z’n voordelen. Het maakt het vaak een stuk gemakkelijker als je iets wilt bereiken. Dat is met zichtbaar worden en aandacht trekken niet anders. Met een goede huisstijl en website wordt het een stuk makkelijker om je bedrijf te laten zien en de aandacht naar je toe te trekken.

Een goede huisstijl en website zorgen voor:

Professionaliteit
Een goed verzorgde huisstijl en website laten zien dat je jouw bedrijf serieus neemt. Als jij jouw bedrijf serieus neemt, nemen anderen jou ook serieus. Je wordt als een volwaardige partij gezien. Er wordt beter naar je geluisterd. En je kunt volwaardige prijzen vragen zonder dat iemand daar raar van op kijkt. Je straalt uit wat je waard bent!

Duidelijkheid
Met huisstijl en website maak je aan de buitenkant duidelijk wie je aan de binnenkant bent. Het laat zien waar je voor staat en waar je voor gaat. Huisstijl en website geven beleving aan jouw bedrijf, ook als je er zelf niet bij bent.

Onderscheid
Elk bedrijf is uniek, net als ieder mens. Ook elk bedrijf heeft zijn eigen gezicht, zijn eigen stem en zijn eigen gedrag. Met al die elementen samen onderscheid jij je van andere bedrijven. Dit komt tot uiting in je huisstijl en in je website met kleuren, vormen, beeldmateriaal, taalgebruik en met je eigen verhaal. Daarmee trek je de klanten aan die bij jouw bedrijf passen en met jou willen werken.

Herkenbaarheid
Je huisstijl en website zijn de visuele en verbale vertaling van je identiteit, je ‘face and voice’. Je bedrijf wordt steeds zichtbaar op dezelfde unieke manier. Bij elk contactmoment wordt je herkent. Hoe vaker je voorbij komt hoe beter dat blijft hangen.

Vertrouwen
Door steeds op een zelfde herkenbare manier onder de aandacht te komen, bouw je vertrouwen op bij de mensen die je volgen. Elk contact, elke actie, maakt de band tussen jou en je publiek groter. Hoe meer vertrouwen er is hoe eerder jouw publiek overgaat tot actie. Dit zorgt voor flow in je bedrijf en een continue stroom aan aandacht van potentiële klanten.

Goed basismateriaal heeft zo zijn voordelen!

Wil jij investeren in goed materiaal, zodat je niet langer hijgend en met een rood hoofd achter het peloton aan fietst? Maak dan een afspraak voor een gratis strategiegesprek van ± 45 min.

Op je zichtbaarheid

Handtekening Miranda

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *