Het geheim van een continue stroom aan super leuke klanten – deel 1

,

Mijn uitdaging in het ondernemerschap is een continue stroom van super-leuke klanten. Na bijna 18 jaar als ondernemer weet ik inmiddels dat dit absoluut niet vanzelf gaat. Er zijn zoveel factoren die hier invloed op hebben.

Het eerste middel waaraan je misschien denkt om deze klantenstroom op gang te brengen, is een marketingstrategie waarmee je bedrijf onder de aandacht komt. Hoe meer mensen je zien, hoe groter de kans dat je klanten krijgt.

Dit is een manier om zichtbaar te worden. Maar om die continue klantenstroom opgang te brengen is er veel meer nodig. Onderdelen die allemaal even belangrijk zijn. Pas als je deze onderdelen gaat zien als één geheel gaan ze voor je werken. Die onderdelen staan allemaal in de de brandingcirkel.

Brandingcirkel

De brandingcirkel helpt mij al jaren bij het realiseren van een continue stroom aan klanten. Elk onderdeel in de cirkel is een essentiële stap om dit succes te bereiken. De kracht van de brandingcirkel is het geheel, afgewerkt van binnen naar buiten.

Het succes van een bedrijf komt neer op maar één ding: het vermogen om jezelf te onderscheiden van anderen. Dat is waar alles bij branding om draait. Anderen vertellen en laten ervaren, dat je anders bent, dat je bijzonder goed bent in wat je doet en waarom dat zo is…. Dat kun je alleen op een overtuigende manier overbrengen, als de kern van je bedrijf goed en duidelijk zichtbaar is.

In het huidige mediageweld is de aandacht trekken en vasthouden verdomde lastig en tijdrovend. En heb je eenmaal de aandacht, dan kan er zomaar iemand uit het niets opduiken die de aandacht overneemt. Dat betekent, dat je een eigen unieke manier moet ontwikkelen waarmee je onderscheidend bent én je publiek vasthoudt.

De kern van jouw bedrijf

De eerste cirkel gaat over het kloppende hart van jouw bedrijf. Het echte ‘waarom’ achter alles wat je doet. Er zelf achter komen, begrijpen en helder voor ogen krijgen wat jou als ondernemer uniek maakt.

Ik zie vaak, dat ondernemers niet weten wat hen uniek maakt. Dat snap ik. Niets is uiteindelijk helemaal nieuw. Dat maakt het best lastig om te bedenken wat er dan zo uniek is aan jouw bedrijf. Toch is iedereen anders, elk bedrijf is uniek. Het zit ‘m in de unieke combinatie van eigenschappen.

Als je zelf niet duidelijk hebt waarom je uniek bent, hoe wil je jouw publiek dan overtuigen, dat jij de beste bent? Er staan nog minstens 10 anderen in de rij!

De kern van jouw bedrijf helder krijgen en vastleggen is van essentieel belang. Het is de allereerste stap op weg naar je doel: een continue stroom van super-leuke klanten.

Met deze kern als fundament bouw je niet alleen het vertrouwen op bij jouw publiek. Je krijgt ook meer vertrouwen in jezelf. Dat vertrouwen ontstaat, als je tot in detail weet waarom jij de beste bent. Dan is er geen ruimte meer voor twijfel. Je kunt vol overtuiging laten zien waar je voor staat.

In de brandingcirkel is dit de binnenste cirkel, de kern van jouw bedrijf. Download de branding toolkit om er direct mee aan de slag te gaan. Alles over de vervolgstap lees je in het volgende artikel: tweede stap.

Wil jij met dit model aan de slag? Plan een gratis strategiesessie van ± 45 min. Je ontdekt tijdens deze sessie wat jij nodig hebt om succesvol zichtbaar te worden en ‘flow’ te brengen in die continue stroom van super leuke klanten.

Op je zichtbaarheid! 

Handtekening Miranda

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *