De beste ingrediënten voor je huisstijl

,

Je huisstijl is een vertaling van de identiteit van jouw bedrijf. De visuele vertaling, de communicatie en hoe jij en je medewerkers zich gedragen, vormen samen de huisstijl van je bedrijf. Daaraan gaan anderen je herkennen. Wat je klanten zien en horen, klopt precies met wat ze ervaren in het contact met jouw bedrijf. Dat geeft vertrouwen.

Wil je een huisstijl die precies past bij jouw bedrijf? Een huisstijl waaraan anderen je herkennen? Dan heb je de allerbeste ingrediënten nodig. Die ingrediënten heb je gelukkig al in huis. Die hoef je niet in te kopen. Ze zitten in de identiteit van jouw bedrijf. De binnenkant! Om de ingrediënten te benoemen geef je antwoord op vragen als:

  • Wat wil je bereiken?
  • Wat heb je te bieden?
  • Waar help je je klanten mee?
  • Wie help je het liefst?
  • Welk resultaat lever je?
  • Wat vind je het belangrijkste in je werk?
  • Welke meerwaarde bied je t.o.v. collega’s
  • Welke boodschap wil je uitdragen?

AlDe beste ingredienten voor je huisstijls je de losse ingrediënten hebt benoemd, wordt de identiteit van je bedrijf al aardig duidelijk. Nu moeten de ingrediënten nog worden gemengd. Om de juiste mix samen te stellen stel je jezelf nog een aantal vragen. Deze keer zijn dat vragen die te maken hebben met de buitenkant van jouw bedrijf. Hoe ziet dat er uit? De vragen die je daarbij kunnen helpen zijn:

  • Hoe wil je dat anderen je zien?
  • Welk gevoel wil je dat anderen bij jouw bedrijf krijgen?
  • Wat wil je dat anderen over je bedrijf zeggen?
  • Wat wil je dat ze horen, ruiken of proeven?
  • Welke indruk wil je achterlaten?

Als je de beste ingrediënten hebt verzameld en in de juiste samenstelling hebt gemengd, heb je de identiteit van je bedrijf helemaal te pakken. Daarmee kun je jouw huisstijl gaan ontwikkelen. De ingrediënten vormen de basis voor een passende huisstijl. Je ziet ze terug in de vorm, het beeldmateriaal en de communicatie van je bedrijf.

Deze manier van werken aan je huisstijl zorgt ervoor, dat de buitenkant van je bedrijf altijd overeenkomt met de binnenkant. Dat de eerste indruk overeenkomt met de 10e. De goede indruk zal alleen maar beter worden, want anderen worden continu bevestigd in het beeld dat ze vanaf de eerste kennismaking van jouw bedrijf hebben. Zo’n huisstijl zorgt voor herkenning en geeft vertrouwen!

Wil je daar mee aan de slag kijk dan is het BrandToSucces Huisstijltraject misschien wel iets voor jou.

Op je zichtbaarheid!

Miranda Kruse - Branding Specialist en Ontwerper

 

Wil jij op de hoogte blijven van alle kennis, inzicht en inspiratie om te bouwen aan een aantrekkelijk merk voor je bedrijf. Meld je dan aan voor de E-zine IkzieIkzie… Ik stuur je dan elke maand een update. Je naam en e-mailadres worden alleen gebruikt om je de e-zine te sturen.

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *