Visie en missie. Hoe belangrijk zijn ze?

mrt 23, 2017

In de training loopt de frustratie ineens hoog op. Ik zie een rood aangelopen hoofd van een deelneemster die moeite heeft haar missie en visie te formuleren.

Ook in het Branding Boost traject merk ik vaak de worsteling bij dit onderdeel. Als we verder in het traject bezig zijn met plannen maken en in actie komen, zie ik deelnemers opbloeien.

Ondernemers zijn vaak doeners. Ze komen graag in actie: handen uit de mouwen, aan de slag. Heel natuurlijk en logisch, want in de actie leer je veel. Daar zit de ontwikkeling en daar zet je stappen. Maar als je niet eerst hebt bepaald welke kant je op wilt, loop je het gevaar dat je rondjes blijft draaien of de verkeerde kant op loopt.

If you can dream it you can do itOp die manier ondernemen lijkt op reizen zonder bestemming. Dat is heel leuk en avontuurlijk, maar je weet nooit waar je die nacht slaapt. Dat kunnen ook plekken zijn waar je liever niet wilt zijn. Het onder woorden brengen van een heldere visie zorgt ervoor, dat je weet waarom je doet wat je doet. En als je je missie hebt geformuleerd, weet je ook welke bijdrage jij wilt leveren met je bedrijf.

Zou jij ook graag willen ondernemen met een duidelijke visie in het hoofd en een inspirerende missie op zak? 

Ik help je een stukje op weg.

Je visie omschrijft wat je nu en in de toekomst met je bedrijf wilt bereiken. Een heldere visie geeft jou en jouw bedrijf richting. Jouw publiek begrijpt waarom je doet wat je doet. Klanten kunnen dan makkelijker beslissen om voor jou te kiezen.

Je missie is een concrete opdracht om je visie te realiseren. Wat doe je, voor wie en met welk resultaat? Met een heldere missie weet jij precies wat je te doen hebt met je bedrijf. Je komt duidelijk en doelbewust over op je publiek, dat precies weet waarom het voor jou zou moeten kiezen.

Denk hier alvast even over na.

  • Waar word je blij van? Wat geeft je voldoening? Waar krijg je energie van?
  • Stel je voor hoe jouw ideale wereld er uitziet?
  • Wat kun jij met jouw talenten en mogelijkheden veranderen of verbeteren aan de wereld zoals deze nu is?
  • Welke ontwikkelingen vind je belangrijk voor jou en de branche waarin je actief bent?

Als je je visie en je missie onder woorden hebt gebracht, zal je merken dat er relevante informatie op je af komt. Informatie die vaak al langer binnen je bereik ligt, maar die je niet zag, omdat je je liet leiden door andere zaken. Met een duidelijke visie en missie herken je de informatie die je nodig hebt om flinke stappen te zetten in de richting die je uit wilt gaan. Met als gevolg dat je publiek je beter gaat begrijpen en makkelijker voor jouw bedrijf kan kiezen.

Wil jij beter zichtbaar worden met je bedrijf? Wil je bouwen aan een goede basis waarmee je invloed krijgt op je klantenstroom en een succesvol bedrijf opbouwt? Klik dan door naar de Branding Boost en ontdek wat dit programma voor jou kan betekenen!

Op je zichtbaarheid!

handtekening

Wil jij op de hoogte blijven van alle kennis, inzicht en inspiratie om te bouwen aan een aantrekkelijk merk voor je bedrijf. Meld je dan aan voor de E-zine IkzieIkzie… Ik stuur je dan elke maand een update. Je naam en e-mailadres worden alleen gebruikt om je de e-zine te sturen.

Ja, ik wil de IkzieIkzie-mail ontvangen

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

No comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *