Onbetrouwbaar als het om zichtbaarheid gaat?

De tijd vliegt!

Vorig jaar kondigde ik mijn 20 jarig jubileum aan met een serie van 20 podcasts: ‘20 jaar terug met…’ Ook liet ik op diverse platforms flink van me horen. Nu zijn we alweer aan het einde van mijn jubileumjaar en …. ik heb de laatste maanden weinig van me laten horen. Dat spijt me oprecht.

Ik kan allerlei redenen bedenken waarom ik even wat minder aanwezig was. Te druk met andere dingen! Niks is goed genoeg om te delen. Wie zit er nu op mij te wachten..? Niets is me vreemd 🙂 Ook ik worstel met deze gedachten.

Als je me al wat langer volgt, weet je, dat ik een haat-liefde-verhouding heb met zichtbaarheid. En met sociale media in het bijzonder. Ik kan het wel een tijdje forceren: plichtmatig aan mijn zichtbaarheid werken. Maar dan slaat de zichtbaarheids moeheid toe en haak ik af.

Wat blijft is een schuldgevoel!
Herken je dat?

Onbetrouwbaar als het om zichtbaarheid gaat? Dat mag je vinden. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd. Ik hoorde Danielle la Porte (The Desire Map) aan het begin van haar podcast zeggen, dat we van haar geen continuïteit hoeven te verwachten. Ze voegde daar aan toe; “Áls ik iets deel, is het oprecht en recht vanuit mijn hart.” Dat klonk mij als muziek in de oren.

Een paar weken later had ik een discussie met een collega over een advies aan een gezamenlijke klant, over de regelmaat waarin een follow-up of een mailing zou moeten worden verstuurd. Ik pleitte fanatiek voor regelmaat in een hoge frequentie, maar zij zag daar het nut niet van in. In eerste instantie reageerde ik wat gefrustreerd. Maar al snel werd mij duidelijk dat de argumenten die ik had, niet uit mijzelf kwamen, maar van wat ik om me heen hoorde. De norm!

Als iets niet werkt, dan is het ‘voldoen aan de norm’.
Dat heb ik in de afgelopen 20 jaar wel geleerd.

Zichtbaar onder de aandacht komen heeft niets te maken met de hoeveelheid mails en berichten. Het gaat ook niet om de hoge frequentie van aanwezigheid. En het gaat al helemaal niet over dé strategie volgen waarmee een andere ondernemer succes heeft.

Zichtbaar onder de aandacht komen gaat over herkenning, oprechtheid, drive, verlangen, authenticiteit, eigenheid…

Daar komt geen strategie aan te pas. Een strategie is een mooie houvast om mee te beginnen. Om het vuurtje aan te steken. Maar het vuurtje gaat pas goed branden als je de strategie eigen maakt en op jouw manier toepast.

Voorbij de perfectie!

Mijn belangrijkste kernwaarde, eigenheid keerde ik weer eens de rug toe, omdat ik het graag goed doe. Mijn eigenheid omarmen blijft mijn grootste uitdaging. Maar ik heb weer een stap gemaakt. Het kriebelt weer om te delen wat me bezighoudt. Niet vanuit verplichting. Maar omdat ik het leuk vind om te inspireren en omdat ik in verbinding wil staan met jou en mijn hele netwerk. Samen is veel leuker dan alleen.

Ik kom weer langs, met enige regelmaat. Maar niet volgens een vast patroon. Ik laat van me horen als ik dat wil. Als iets me inspireert, bezighoudt of als ik denk dat je er iets aan hebt.

Laat je verrassen.
En verras ook mij met jouw verhaal. Waar liep jij de afgelopen tijd mee te worstelen? Vertel je verhaal in een reactie op deze post. Ik vind het super leuk om van je te horen.

Op je zichtbaarheid!

Miranda Kruse - Branding Specialist en Ontwerper

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *