Ik ben dom geweest!

Succesvolle bedrijven werken continu aan de branding van hun bedrijf. Dagelijks zijn ze bezig met het aanscherpen van hun marketing en het verbeteren van hun zichtbaarheid. Dat doe ik ook. Daardoor is mijn bedrijf gegroeid.

Aan ideëen geen gebrek! Als ik een training, een marketingactie of een nieuw product had bedacht, uitgewerkt en gepubliceerd, ging ik weer aan de slag met iets nieuws. Been there done that.

Maar…

Het uitwerken van iets nieuws kost tijd en energie. Heel leuk, maar ook best vermoeiend. En omdat niet alles succesvol verloopt kan het ook frustrerend zijn.

Een half jaar geleden ontdekte ik dat ik iets essentieels achterwege liet. Het aanscherpen en verbeteren van al die nieuwe initiatieven. Ik realiseerde me, hoe dom dat was! Ik gaf mijn nieuwe initiatieven maar weinig kans om op te bloeien.

Groeien gaat niet in één keer. Daar is tijd en aandacht voor nodig. Door finetuning en verbetering naar aanleiding van resultaten en feedback heb je veel meer kans op succes.

Deze ontdekking heeft ervoor gezorgd, dat ik het afgelopen half jaar heb gewerkt aan het verbeteren van mijn branding-traject, mijn marketing funnel en mijn verkoopstrategie. Ik heb niets nieuws bedacht. Wel veel verbeterd en aangevuld.

Door zo gefocust te zijn op de ontwikkeling van mijn eigen bedrijf, liep m’n omzet zelfs iets terug. Maar dat mag de pret niet drukken. Deze aanpak gaat me in de toekomst veel meer opleveren.

Waaraan heb jij het afgelopen half jaar gewerkt om je bedrijf te laten groeien?

 

Op je zichtbaarheid!

Handtekening Miranda

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *