Hoe duidelijk ben je?

jun 01, 2016

Vorige week had ik een boeiend gesprek met iemand die een prachtig coachingstraject aanbied. Ze had de nodige promotie gedaan: artikelen geschreven in diverse bladen, advertenties geplaatst, posters opgehangen, geflyerd, netwerken bezocht. Belangstellenden had ze uitgenodigd voor een gratis proefsessie ter kennismaking. Kosten nog moeite had ze gespaard om haar traject onder de aandacht te brengen. En met resultaat! De proefsessies werden goed bezocht. Maar… aanmeldingen voor het coachingstraject bleven uit.

hoe duidelijk ben je?Ze was eigenlijk een beetje wanhopig; ze had zo haar best gedaan. Ze geloofde helemaal in haar traject. Iedereen die ze er over sprak was enthousiast. Tijdens de proefsessies kreeg ze veel complimenten. Maar geen klanten. Ze vroeg me of ik met haar wilde sparren.

We spraken over de campagne, de mensen die op de proefsessies afkwamen en over het coachingstraject dat ze aanbood. Ze begon enthousiast te vertellen over de waarde van het traject en over de specifieke groep mensen die ze daarmee goed zou kunnen helpen. Er is bij haar herkenning én begrip voor deze doelgroep. Ook een duidelijke drive: ze heeft namelijk een soortgelijk pad bewandeld. Ze weet dus precies wat er nodig is om deze mensen te helpen. Maar er was ook frustratie, want op de proefsessies kreeg ze mensen die met hele andere vragen zaten.

Een verhaal dat ik vaak tegenkom. Een ondernemer met veel kennis en expertise, mooie producten en een enorme drive. Alleen het aantrekken van de juiste mensen wil maar niet lukken.

Herken je dit?

Heb je weinig klanten en zou je graag meer mensen willen helpen?
Lukt het je maar niet om de juiste mensen aan te trekken?

Stel jezelf dan de volgende vragen.

  1. Welk probleem heeft mijn ideale klant?
  2. Voelt mijn ideale klant zich direct aangesproken in mijn uitingen?
  3. Herkent mijn ideale klant zich in de verhalen en uitingen die ik deel?
  4. Maak ik concreet wat het resultaat is?
  5. Vertel ik een duidelijk en herkenbaar verhaal in woord en beeld?
  6. Gebruik ik mijn netwerk voldoende om mijn verhaal te verspreiden?
  7. Zijn er mensen, bedrijven, instanties die mij kunnen helpen de juiste mensen te bereiken?

Kruip in de huid van je ideale klant en kijk naar je bedrijf, naar je website en alle andere uitingen. Wat zie je? Wat voel je? Hoe duidelijk ben je eigenlijk in je communicatie?

Op je zichtbaarheid!

Miranda Kruse

Wil je graag de juiste mensen aantrekken, mensen die JA zeggen tegen jouw product of dienst? Kijk dan eens of het BrandToSucces – ZODA-traject iets voor je is.

 

Wil jij op de hoogte blijven van alle kennis, inzicht en inspiratie om te bouwen aan een aantrekkelijk merk voor je bedrijf. Meld je dan aan voor de E-zine IkzieIkzie… Ik stuur je dan elke maand een update. Je naam en e-mailadres worden alleen gebruikt om je de e-zine te sturen.

Ja, ik wil de IkzieIkzie-mail ontvangen

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

No comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *