Hoe breng jij je identiteit in beeld?

,

Als ondernemer weet je wat je wilt bereiken. Met welke klanten je het liefst wilt werken. Wat je wilt uitstralen en overbrengen. Ik heb daar in elk geval een duidelijk beeld bij. Net als veel van mijn klanten. En als een klant dat nog niet duidelijk heeft, zorg ik ervoor, dat ‘t duidelijk wordt. Want alleen dan kan ik een aantrekkelijke identiteit of website vorm geven. En helpen bij het zichtbaar onder de aandacht brengen van een bedrijf op een manier die precies past.

Begin je net met je bedrijf? Zorg dan allereerst voor ’n basis, een stevig fundament waarop je kunt bouwen.

Run je al langer je eigen bedrijf, maar heb je het gevoel dat je boodschap niet altijd over komt? Of trek je regelmatig de verkeerde klanten aan? Dan heb je grote kans, dat er in je basis, je fundament, iets nog niet helemaal klopt.

Vorige keer heb ik je verteld welke vragen je jezelf kunt stellen om een stevig fundament te leggen. De basis waarop je een aantrekkelijk bedrijf kunt bouwen. Naar het artikel ›  De antwoorden op die vragen vormen de binnenkant van je identiteit.

Om je identiteit op een herkenbare manier te kunnen delen moet je weten hoe deze er aan de buitenkant uit moet gaan zien.

Hoe wil je, dat anderen je bedrijf zien? Stel jezelf de volgende vragen:

  1. Hoe wil je, dat mensen jouw bedrijf zien? Welke vormen, kleuren en beelden passen daarbij? Stevig, rond, sierlijk, hoekig, magisch, organisch….
  2. Wat wil je graag, dat mensen voelen, als het over jouw bedrijf gaat? Welk gevoel wil je overbrengen? Zacht, zakelijk, vertrouwd, vriendelijk, humoristisch, vrij, natuurlijk, wetenschappelijk…
  3. Welke geluiden of muziek geven uiting aan de identiteit van jouw bedrijf? Een bepaald nummer of artiest, natuurlijke geluiden van een kabbelende rivier of fluitende vogels…. Of heb je een product dat een specifiek geluid maakt?
  4. Is er een specifieke smaak die bij je producten past?
    Dit geldt natuurlijk niet voor elk bedrijf, maar het kan voor jouw product essentieel zijn.
  5. Aan welke geur kun je jouw bedrijf herkennen? Platteland, bos, de geur van kaas of van bloemen, de zee…

Nu ga je beelden verzamelen die een beleving geven aan de antwoorden die je gegeven hebt. De uitstraling van je bedrijf krijgt hiermee een vastere vorm. De beleving van je bedrijf wordt intenser en daarmee bouw je aan een herkenbare identiteit.

De branding toolkit, gebruik je om al je antwoorden over de binnenkant en de buitenkant van je identiteit samen te vatten in één pagina. Vul deze merkwijzer in en hang ‘m op in je werkruimte. Je hebt hiermee een belangrijk document gecreëerd, een leidraad die ervoor zorgt, dat je steeds op dezelfde, herkenbare manier communiceert.

Je kunt nu ook je huisstijl en website ontwikkelen of aanpassen. En al je communicatie en promotie hierop afstemmen.

Zo breng je je bedrijf steeds op een unieke en herkenbare manier onder de aandacht. En dan pas bouw je vertrouwen op, waarmee jouw bedrijf een onwijze aantrekkingskracht krijgt.

Ik ben heel benieuwd hoe jij je bedrijf onder de aandacht brengt? Deel het onderaan dit bericht. Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!

Op je zichtbaarheid!

Miranda Kruse - Branding Specialist en Ontwerper

 

Wil jij op de hoogte blijven van alle kennis, inzicht en inspiratie om te bouwen aan een aantrekkelijk merk voor je bedrijf. Meld je dan aan voor de E-zine IkzieIkzie… Ik stuur je dan elke maand een update. Je naam en e-mailadres worden alleen gebruikt om je de e-zine te sturen.

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

1 antwoord

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *