Heeft jouw bedrijf een stevig fundament?

feb 14, 2016

Zichtbaar onder de aandacht komen is dan voor jou een peulenschil!

Overal zie je succesvolle bedrijven. Ze vallen op, ze hebben een herkenbare uitstraling. Ze weten steeds opnieuw alle aandacht naar zich toe te trekken. Ze hebben een duidelijk verhaal; je weet precies wat je aan ze hebt en wat ze voor je kunnen betekenen. Voorbeelden genoeg: Apple, Coca Cola, Nike. Reuzen!

Je kent vast ook kleinere bedrijven die opvallend succesvol zijn. Het lijkt ze voor de wind te gaan, alsof ze er geen moeite voor hoeven te doen. De aandacht lijkt als vanzelf op ze af te komen.

Succesvolle bedrijven hebben overeenkomsten. Een herkenbare identiteit is daar een van. Alles wat ze doen, is herkenbaar. Je weet direct wie er achter zit. Dat is handig en geeft vertrouwen. Ze vertellen een helder, eenduidig verhaal.

Heeft jouw bedrijf een stevig fundamentWil jij ook een echt succesvol bedrijf opbouwen? Neem jezelf dan serieus. Begin bij het aanleggen van een stevige basis, een fundament, waarop je je merk gaat bouwen. Geef vorm aan je identiteit.

Er zijn 4 belangrijke vragen die elke ondernemer zichzelf hoort te stellen. Als je antwoorden op deze vragen hebt, is de eerste stap gezet op weg naar een herkenbare identiteit. Met deze antwoorden leg je je merkidentiteit vast.

Geloof me: deze 4 vragen kun je jezelf niet vaak genoeg stellen. Ze houden je scherp en maken de basis van je bedrijf keer op keer steviger.

  1. Wie ben je? Wat doe je? Wat is jouw visie op je vakgebied? Wat is je missie, welke bijdrage wil jij leveren?
    Zorg voor een helder verhaal.
  2. Wat zijn de 5 belangrijkste kernwaarden van je bedrijf? Niet de waarden die belangrijk zijn in je vakgebied, maar de kernwaarden die je onderscheiden van andere bedrijven in dezelfde branche. Deze merkwaarden helpen je bij de opbouw van een herkenbare identiteit. Meer hierover in het artikel Ken jij je merkwaarden?
  3. Wie is je favoriete klant? Voor wie werk je graag? Beschrijf de persoon voor wie of het bedrijf waarvoor je het allerliefst werkt.
  4. Waarom doe je wat je doet? Waarvan gaat je hart sneller kloppen? Wat is de belangrijkste waarde, de essentie van je bedrijf? Wat is je leidraad bij elke opdracht?

Download de poster ‘In 10 stappen zichtbaar onder de aandacht’. De poster is er ook op A2-formaat. Helemaal gratis voor jou als lezer van mijn e-zine. Laat dan ook je adres even achter in het formulier. Ik gebruik het alleen om je de poster toe te sturen!

Ik ben natuurlijk erg benieuwd hoe jij zorgt dat je bedrijf herkenbaar blijft! Laat je reactie achter onder dit bericht. Ik laat altijd wat van me horen!

Op je zichtbaarheid

Miranda

Wil jij op de hoogte blijven van alle kennis, inzicht en inspiratie om te bouwen aan een aantrekkelijk merk voor je bedrijf. Meld je dan aan voor de E-zine IkzieIkzie… Ik stuur je dan elke maand een update. Je naam en e-mailadres worden alleen gebruikt om je de e-zine te sturen.

Ja, ik wil de IkzieIkzie-mail ontvangen

 

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

No comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *