Een unieke ‘Over ons’ pagina

mei 01, 2014

De inhoud van je website bepaald de aantrekkingskracht. Bij het bouwen van een website ligt de focus op een herkenbare uitstraling en het helder en gebruiksvriendelijk opzetten van de pagina’s. Maar het is vooral de inhoud die de zichtbaarheid van je website bepaalt en waarmee je de aandacht trekt.

Je kunt een mooi ontwerp maken en een heldere website bouwen. Maar als de inhoud daar niet op aansluit, heeft de website geen toegevoegde waarde. Hoe zorg je dan voor een inhoud die aansluit bij de boodschap van je bedrijf?

Vaak wordt veel aandacht besteed aan het helder omschrijven van de producten of diensten die een bedrijf aanbiedt. Maar aan de pagina die het meest bezocht wordt, de ‘Over ons’ pagina, wordt maar weinig of geen aandacht besteed. Terwijl dit één van de belangrijkste pagina’s van een website is!

Hoe ziet de ‘Over ons’ pagina van jouw bedrijf er uit? 

Veel ondernemers zijn te bang of te bescheiden om via hun website te laten zien wie ze werkelijk zijn. Terwijl dit juist net het verschil kan zijn tussen jouw bedrijf en dat van je collega’s. Een doordachte en originele ‘Over ons’ pagina is een prachtig middel om je unieke eigen identiteit met iedereen te delen en om potentiële klanten voor je te winnen.

5 Voorbeelden van unieke ‘over ons’ pagina’s

Ik deel graag een aantal voorbeelden van ‘Over ons’ pagina’s waarbij de identiteit van het bedrijf op een unieke wijze inhoud krijgt. Ze kunnen jou helpen de ‘Over ons’ pagina van jouw bedrijf op een unieke eigen wijze vorm te geven.

  1. Deel je bedrijfsvisie of -filosofie
    Wat maakt jouw bedrijf uniek? Laat zien wie je bent en wat je de bezoekers hebt te bieden. Doe dit op een manier die past bij je bedrijf. Je merkwaarden vormen een mooie basis voor dit verhaal.Tony’schocolonely ›Andere voorbeelden:
    Jip en jij ›
  2. Zet je bedrijf in een tijdlijn
    Gebruik mijlpalen met jaartallen om de geschiedenis weer te geven. Maak een tijdbalk, visualiseer gebeurtenissen en gebruik foto- of filmmateriaal van belangrijke gebeurtenissen. Of bouw een tijdlijn op uit belangrijke zaken waar je als bedrijf waarde aan hecht. Welke plaatsen of gebeurtenissen hebben jouw bedrijf gevormd?Have a nice day online ›Andere voorbeelden:
    Facebook ›
    Buisman ›
  3. Geef je bedrijf een gezicht
    Wie zijn de mensen die jouw bedrijf maken, die de visie van jouw bedrijf uitdragen? Maak profielen van jezelf en van je teamleden. Maak de profielen niet te formeel; houd het menselijk. Bedenk dat de meeste mensen graag contact maken met echte mensen.Christine Algera ›Andere voorbeelden:
    Travelbird ›
    Tony’schocolonely ›
  4. Maak je bedrijfsconcept visueel
    Vaak maken beelden meer duidelijk dan woorden. Maak een collage of infographic om je bedrijfsconcept te verduidelijk. Met beelden kun je vaak op heldere manier uitleggen waar je voor staat of wat je wilt bereiken.H&M ›Andere voorbeelden:
    Ikea ›
  5. Maak een film van jouw verhaal
    Heb je een mooi verhaal te vertellen over je bedrijf of hoe je product of dienst tot stand is gekomen? Maak er een film van! Dit maakt je verhaal persoonlijker en biedt mensen ook nog de mogelijkheid om het met anderen te delen via you-tube.Travelbird ›Andere voorbeelden:
    Christine Algera ›

Zorg bij het vullen van een ‘Over ons’ pagina voor een merkbeleving die past bij je bedrijf.

Er zijn veel manieren om een bedrijf op authentieke wijze zichtbaar te maken in een ‘Over ons’ pagina. Ik ben benieuwd naar jouw favoriete ‘over ons’ pagina’! Je kunt een reactie achterlaten onder dit bericht. Ik kijk er naar uit!

Op je zichtbaarheid!

Miranda Kruse

Wil jij op de hoogte blijven van alle kennis, inzicht en inspiratie om te bouwen aan een aantrekkelijk merk voor je bedrijf. Meld je dan aan voor de E-zine IkzieIkzie… Ik stuur je dan elke maand een update. Je naam en e-mailadres worden alleen gebruikt om je de e-zine te sturen.

Ja, ik wil de IkzieIkzie-mail ontvangen

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

No comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *