Ze zeggen, dat ik te veel verschillende dingen doe. Dat dat verwarrend werkt. Dat ik me beter kan focussen…
In september heb ik de pilot gedraaid voor mijn nieuwe programma ‘Bouw je eigen professionele website’. Wat een leerzaam traject…
Doe maar gewoon. Dan doe je al gek genoeg. Je herkent het vast. Veel ondernemers lijden aan dat syndroom. Vaak…
Hoe gaat het met jou als ondernemer in tijden van crisis? Ik voelde me letterlijk lamgeslagen door de maatregelen.…
De reden waarom ik voor mezelf ben begonnen verschilt waarschijnlijk weinig met die van jou of van andere collega’s. De…
10 Jaar geleden heb ik het roer omgegooid. Ik was één van de vele grafisch ontwerpers, maar wilde meer impact…
Ze zeggen, dat ik te veel verschillende dingen doe. Dat dat verwarrend werkt. Dat ik me beter kan focussen…
In september heb ik de pilot gedraaid voor mijn nieuwe programma ‘Bouw je eigen professionele website’. Wat een leerzaam traject…
Doe maar gewoon. Dan doe je al gek genoeg. Je herkent het vast. Veel ondernemers lijden aan dat syndroom. Vaak…
Hoe gaat het met jou als ondernemer in tijden van crisis? Ik voelde me letterlijk lamgeslagen door de maatregelen.…
De reden waarom ik voor mezelf ben begonnen verschilt waarschijnlijk weinig met die van jou of van andere collega’s. De…
10 Jaar geleden heb ik het roer omgegooid. Ik was één van de vele grafisch ontwerpers, maar wilde meer impact…
Het ondernemerschap geeft veel vrijheid. Ik krijg de neiging alles op te pakken wat ik leuk vind. En ik ben…
Sinds ik met klanten aan zichtbaarheid en aandacht werk houd één vraagstuk me voortdurend bezig. Wat heb je nodig om…
Voel jij je ook wel eens overweldigd door alles wat je kunt doen en zou moeten doen om meer klanten…
Je moet zichtbaar zijn! Je moet jezelf laten zien! Zucht. Je wordt waarschijnlijk plat gegooid met zulke goed bedoelde adviezen…
Succesvolle bedrijven werken continu aan de branding van hun bedrijf. Dagelijks zijn ze bezig met het aanscherpen van hun marketing…
Ben je klaar om alles te leren wat je nodig hebt om een Brand to Succes te maken van je…
We zijn begonnen in het hart, de kern van jouw bedrijf. De eerste stap. Je weet wie je bent en…
Succesvol zichtbaar worden is laten zien wat je waard bent. In de eerste stap hebben we gekeken naar dat wat…
Mijn uitdaging in het ondernemerschap is een continue stroom van super-leuke klanten. Na bijna 18 jaar als ondernemer weet ik…
Het was afgelopen weekend prachtig weer en aan het einde van de middag besloten mijn vriend en ik nog even…
“Je hebt het altijd over branding, dat klinkt zo ontzettend als een marketingstrategie. Ik heb er niets mee.” (Deze waardevolle…
“Zichtbaar zijn is eng!” benadrukte Fenna nog eens toen ik haar belde om te vragen hoe het ging. ‘Maar hoe…
Niets is frustrerender dan dat anderen jou niet begrijpen. Dat anderen niet zien, dat je zoveel te bieden hebt. Ze…
Een paar maanden geleden werd ik gebeld door de TrendsExpo. Of ik wilde deelnemen aan de ondernemersbeurs. Als je mij…
Vormen, kleuren, typografie en beeldmateriaal hebben effect op hoe een verhaal overkomt. De vormgeving geeft lading aan de informatie die…
Kleur speelt een heel belangrijke rol bij het ontwerpen van een huisstijl. Kleur is het eerste dat bijblijft als iemand…
Lange tijd heb ik een haat-liefdeverhouding gehad met sociale media. Er waren periodes dat ik veel deelde. Vaak ging dat…
Een vraag die me opvallend vaak wordt gesteld is: hoe bereik ik klanten, mensen die precies bij mijn bedrijf passen? Deze…
Heerlijk druk, druk, druk! En dan is het ineens is het stil. Ik heb geen tijd! Ik zou niet weten…
Tijdens de voorbereiding voor de challenge Zichtbaar onder de Aandacht kreeg ik een hele bijzondere vraag. Ik heb er een…
Bijna dagelijks hoor ik ondernemers zeggen: “Ik wil beter zichtbaar worden!” Of ook: “Ik wil dat mensen mijn bedrijf zien!”…
Je huisstijl is een vertaling van de identiteit van jouw bedrijf. De visuele vertaling, de communicatie en hoe jij en…
Tijdens haar ZODA-traject zegt Marijke ineens: wat vind je van mijn logo? Het is een eenvoudig, maar verzorgd logo. Al vind…
Het is alweer zo’n 6 jaar geleden, dat ik de stoute schoenen aantrok en mijn eerste presentatie gaf voor publiek.…
In de training loopt de frustratie ineens hoog op. Ik zie een rood aangelopen hoofd van een deelneemster die moeite…
Wat ik vaak hoor van ondernemers “Allerlei verschillende dingen heb ik gedaan in mijn bedrijf. Nu wil ik me graag…
Ik had een gesprek met een klant over effectief communiceren via de sociale media. Ik vroeg hem: ‘Communiceer je met…
Wie zichtbaar wil zijn, heeft tegenwoordig een eigen platform nodig: een eigen website. Het middelpunt van al je communicatie en…
Waarover gaat mijn artikel van deze maand? Wat zet ik op Facebook? Wat deel ik privé op Facebook en wat…
15 Jaar geleden. Ik kwam net terug van een wereldreis. Ik had een jaar lang door Azië, Australië en Nieuw…
Vorige week was ik op het Levensflow Event van mijn buddy Frederike. Haar event stond in het teken van: doen…
Vorige week had ik een boeiend gesprek met iemand die een prachtig coachingstraject aanbied. Ze had de nodige promotie gedaan: artikelen geschreven in diverse bladen, advertenties geplaatst, posters opgehangen, geflyerd, netwerken bezocht. Belangstellenden had ze uitgenodigd…
Verkopen, je wordt er maar wat vaak mee geconfronteerd. Je kunt er bijna niet omheen: verkopers die met gladde praatjes,…
Als ondernemer weet je wat je wilt bereiken. Met welke klanten je het liefst wilt werken. Wat je wilt uitstralen…
Zichtbaar onder de aandacht komen is dan voor jou een peulenschil! Overal zie je succesvolle bedrijven. Ze vallen op, ze…
Om zichtbaar onder de aandacht te komen moet elke ondernemer tijd maken voor … Het schrijven van blogs of het…
In de eerste inspiratiesessie met klanten die hun bedrijf zichtbaar onder de aandacht willen brengen, komt de doelgroep ter sprake.…
De afgelopen weken stonden in het teken van mijn 10-daagse challenge Zichtbaar Onder De Aandacht. Deze challenge ging over In…
Vorige maand heb ik verteld over de sneltrein waarin ik terecht ben gekomen en hoe belangrijk het voor me was…
Op het prikbord in mijn werkkamer hangt een gedicht over bescheidenheid. De meesten van ons blijven in hun hart het…
Deze maand wil ik jullie kennis laten maken met Joost van der Laan van Dataproces. Door hem heb ik de gebruiksvriendelijkheid van…
Uit onderzoek is gebleken, dat 70% van de zp-ers aanhikt tegen acquisitie. En zij niet alleen: ook accountmanagers blijken moeite…
Een waargebeurt verhaal… Een aardbeienteler verkocht zijn zelfgekweekte aardbeien via de veiling. Voor tuinders is dat een handige en efficiënte…
“Ik wil geen lange teksten op mijn website. Die worden toch niet gelezen.” “Ik houd het graag kort en bondig.…
Wat moet ik met een huisstijl? Een mooi logo is genoeg! Grote bedrijven als Mc Donalds, Apple of Coca-cola hebben…
De inhoud van je website bepaald de aantrekkingskracht. Bij het bouwen van een website ligt de focus op een herkenbare uitstraling…
Weet jij wat jouw bedrijf onderscheid van andere? Dan weet je ook, dat je deze speerpunten kunt inzetten om klanten over…
Onderwerpen voor een artikel in de ‘ik zie, ik zie… mail’ zijn altijd welkom! Zo kreeg ik enkele weken geleden…
1. Is het meteen duidelijk dat de bezoeker bij jouw bedrijf is? Zet op elke pagina van je website de…
’Je moet focussen!’ Je hoort het vast vaker. ‘Focus op je strategie! Op je doelgroep! Op je expertise!’ Focus is…
Steeds vaker komen ondernemers bij me met de vraag, ‘hoe kom ik zichtbaar onder de aandacht?’ Vaak hebben ze al…
Basisvoorwaarde voor het verwerven van zichtbare aandacht is het formuleren van een eigen identiteit! Maar hoe doe je dat? Eerst…
In veel bedrijven is het in de vakantieperiode wat rustiger. Is dat bij jouw bedrijf ook zo? Neem dan de…