Blog

Je MOET zichtbaar zijn! – Stop met moeten

Je moet zichtbaar zijn! Je moet jezelf laten zien! Zucht. Je wordt waarschijnlijk plat gegooid met zulke goed bedoelde adviezen…

Ik ben dom geweest!

Succesvolle bedrijven werken continu aan de branding van hun bedrijf. Dagelijks zijn ze bezig met het aanscherpen van hun marketing…

Ben jij er klaar voor?

Ben je klaar om alles te leren wat je nodig hebt om een Brand to Succes te maken van je…

Het geheim van een continue stroom aan super leuke klanten – deel 3

We zijn begonnen in het hart, de kern van jouw bedrijf. De eerste stap. Je weet wie je bent en…

Het geheim van een continue stroom super leuke klanten – deel 2

Succesvol zichtbaar worden is laten zien wat je waard bent. In de eerste stap hebben we gekeken naar dat wat…

Het geheim van een continue stroom aan super leuke klanten – deel 1

Mijn uitdaging in het ondernemerschap is een continue stroom van super-leuke klanten. Na bijna 18 jaar als ondernemer weet ik…

Je MOET zichtbaar zijn! – Stop met moeten

Je MOET zichtbaar zijn! – Stop met moeten

Je moet zichtbaar zijn! Je moet jezelf laten zien! Zucht. Je wordt waarschijnlijk plat gegooid met zulke goed bedoelde adviezen…

Ik ben dom geweest!

Ik ben dom geweest!

Succesvolle bedrijven werken continu aan de branding van hun bedrijf. Dagelijks zijn ze bezig met het aanscherpen van hun marketing…

Ben jij er klaar voor?

Ben jij er klaar voor?

Ben je klaar om alles te leren wat je nodig hebt om een Brand to Succes te maken van je…

Het geheim van een continue stroom aan super leuke klanten – deel 3

Het geheim van een continue stroom aan super leuke klanten – deel 3

We zijn begonnen in het hart, de kern van jouw bedrijf. De eerste stap. Je weet wie je bent en…

Het geheim van een continue stroom super leuke klanten – deel 2

Het geheim van een continue stroom super leuke klanten – deel 2

Succesvol zichtbaar worden is laten zien wat je waard bent. In de eerste stap hebben we gekeken naar dat wat…

Het geheim van een continue stroom aan super leuke klanten – deel 1

Het geheim van een continue stroom aan super leuke klanten – deel 1

Mijn uitdaging in het ondernemerschap is een continue stroom van super-leuke klanten. Na bijna 18 jaar als ondernemer weet ik…

Een goed verzorgde huisstijl en website laten zien dat je jouw bedrijf serieus neemt

Een goed verzorgde huisstijl en website laten zien dat je jouw bedrijf serieus neemt

Het was afgelopen weekend prachtig weer en aan het einde van de middag besloten mijn vriend en ik nog even…

Wat is branding? 3 grote misverstanden!

Wat is branding? 3 grote misverstanden!

“Je hebt het altijd over branding, dat klinkt zo ontzettend als een marketingstrategie. Ik heb er niets mee.” (Deze waardevolle…

Zichtbaar zijn is doodeng!

Zichtbaar zijn is doodeng!

“Zichtbaar zijn is eng!” benadrukte Fenna nog eens toen ik haar belde om te vragen hoe het ging. ‘Maar hoe…

Niets is frustrerender dan …

Niets is frustrerender dan …

Niets is frustrerender dan dat anderen jou niet begrijpen. Dat anderen niet zien, dat je zoveel te bieden hebt. Ze…

Waarom ik JA zei tegen een telefonische aquisiteur

Waarom ik JA zei tegen een telefonische aquisiteur

Een paar maanden geleden werd ik gebeld door de TrendsExpo. Of ik wilde deelnemen aan de ondernemersbeurs. Als je mij…

Vormen hebben invloed op het effect van jouw verhaal

Vormen hebben invloed op het effect van jouw verhaal

Vormen, kleuren, typografie en beeldmateriaal hebben effect op hoe een verhaal overkomt. De vormgeving geeft lading aan de informatie die…

Kleur bekennen

Kleur bekennen

Kleur speelt een heel belangrijke rol bij het ontwerpen van een huisstijl. Kleur is het eerste dat bijblijft als iemand…

Schaamteloze zelfpromotie

Schaamteloze zelfpromotie

Lange tijd heb ik een haat-liefdeverhouding gehad met sociale media. Er waren periodes dat ik veel deelde. Vaak ging dat…

Hoe bereik je de juiste mensen voor je bedrijf?

Hoe bereik je de juiste mensen voor je bedrijf?

Een vraag die me opvallend vaak wordt gesteld is: hoe bereik ik klanten, mensen die precies bij mijn bedrijf passen? Deze…

Wake-up call!

Wake-up call!

Heerlijk druk, druk, druk! En dan is het ineens is het stil. Ik heb geen tijd! Ik zou niet weten…

“Moet je zelf niet beter zichtbaar worden?”

“Moet je zelf niet beter zichtbaar worden?”

Tijdens de voorbereiding voor de challenge Zichtbaar onder de Aandacht kreeg ik een hele bijzondere vraag. Ik heb er een…

Wil jij beter zichtbaar worden?

Wil jij beter zichtbaar worden?

Bijna dagelijks hoor ik ondernemers zeggen: “Ik wil beter zichtbaar worden!” Of ook: “Ik wil dat mensen mijn bedrijf zien!”…

De beste ingrediënten voor je huisstijl

De beste ingrediënten voor je huisstijl

Je huisstijl is een vertaling van de identiteit van jouw bedrijf. De visuele vertaling, de communicatie en hoe jij en…

5 punten waaraan je een goede huisstijl herkent!

5 punten waaraan je een goede huisstijl herkent!

Tijdens haar ZODA-traject zegt Marijke ineens: wat vind je van mijn logo? Het is een eenvoudig, maar verzorgd logo. Al vind…

Wat je moet weten, als je aandacht wilt trekken!

Wat je moet weten, als je aandacht wilt trekken!

Het is alweer zo’n 6 jaar geleden, dat ik de stoute schoenen aantrok en mijn eerste presentatie gaf voor publiek.…

Visie en missie. Hoe belangrijk zijn ze?

Visie en missie. Hoe belangrijk zijn ze?

In de training loopt de frustratie ineens hoog op. Ik zie een rood aangelopen hoofd van een deelneemster die moeite…

Klanten aantrekken, hoe doe je dat?

Klanten aantrekken, hoe doe je dat?

Wat ik vaak hoor van ondernemers “Allerlei verschillende dingen heb ik gedaan in mijn bedrijf. Nu wil ik me graag…

Communiceer je met je ideale klant of met je publiek?

Communiceer je met je ideale klant of met je publiek?

Ik had een gesprek met een klant over effectief communiceren via de sociale media. Ik vroeg hem: ‘Communiceer je met…

Nieuwe website? 5 vragen, die jou een vliegende start bezorgen!

Nieuwe website? 5 vragen, die jou een vliegende start bezorgen!

Wie zichtbaar wil zijn, heeft tegenwoordig een eigen platform nodig: een eigen website. Het middelpunt van al je communicatie en…

Kiesstress

Kiesstress

Waarover gaat mijn artikel van deze maand? Wat zet ik op Facebook? Wat deel ik privé op Facebook en wat…

15 jaar ondernemen, vallen en opstaan

15 jaar ondernemen, vallen en opstaan

15 Jaar geleden. Ik kwam net terug van een wereldreis. Ik had een jaar lang door Azië, Australië en Nieuw…

Beren op de weg!

Beren op de weg!

Vorige week was ik op het Levensflow Event van mijn buddy Frederike. Haar event stond in het teken van: doen…

Hoe duidelijk ben je?

Hoe duidelijk ben je?

Vorige week had ik een boeiend gesprek met iemand die een prachtig coachingstraject aanbied. Ze had de nodige promotie gedaan: artikelen geschreven in diverse bladen, advertenties geplaatst, posters opgehangen, geflyerd, netwerken bezocht. Belangstellenden had ze uitgenodigd…

Verkopen… moet dat nou echt?

Verkopen… moet dat nou echt?

Verkopen, je wordt er maar wat vaak mee geconfronteerd. Je kunt er bijna niet omheen: verkopers die met gladde praatjes,…

Hoe breng jij je identiteit in beeld?

Hoe breng jij je identiteit in beeld?

Als ondernemer weet je wat je wilt bereiken. Met welke klanten je het liefst wilt werken. Wat je wilt uitstralen…

Heeft jouw bedrijf een stevig fundament?

Heeft jouw bedrijf een stevig fundament?

Zichtbaar onder de aandacht komen is dan voor jou een peulenschil! Overal zie je succesvolle bedrijven. Ze vallen op, ze…

1 ding dat elke ondernemer zou moeten doen!

1 ding dat elke ondernemer zou moeten doen!

Om zichtbaar onder de aandacht te komen moet elke ondernemer tijd maken voor … Het schrijven van blogs of het…

Vergeet je doelgroep!

Vergeet je doelgroep!

In de eerste inspiratiesessie met klanten die hun bedrijf zichtbaar onder de aandacht willen brengen, komt de doelgroep ter sprake.…

DOEN?!

DOEN?!

De afgelopen weken stonden in het teken van mijn 10-daagse challenge Zichtbaar Onder De Aandacht. Deze challenge ging over In…

Het geheim van een huisstijl!

Het geheim van een huisstijl!

Vorige maand heb ik verteld over de sneltrein waarin ik terecht ben gekomen en hoe belangrijk het voor me was…

De essentie van zichtbaarheid

De essentie van zichtbaarheid

Op het prikbord in mijn werkkamer hangt een gedicht over bescheidenheid. De meesten van ons blijven in hun hart het…

Marketing met je website

Marketing met je website

Deze maand wil ik jullie kennis laten maken met Joost van der Laan van Dataproces. Door hem heb ik de gebruiksvriendelijkheid van…

Acquisitie, kan het ook anders?

Acquisitie, kan het ook anders?

Uit onderzoek is gebleken, dat 70% van de zp-ers aanhikt tegen acquisitie. En zij niet alleen: ook accountmanagers blijken moeite…

De geboorte van een merk

De geboorte van een merk

Een waargebeurt verhaal… Een aardbeienteler verkocht zijn zelfgekweekte aardbeien via de veiling. Voor tuinders is dat een handige en efficiënte…

Te veel tekst op je website?

Te veel tekst op je website?

“Ik wil geen lange teksten op mijn website. Die worden toch niet gelezen.” “Ik houd het graag kort en bondig.…

Wat moet ik met een huisstijl?

Wat moet ik met een huisstijl?

Wat moet ik met een huisstijl? Een mooi logo is genoeg! Grote bedrijven als Mc Donalds, Apple of Coca-cola hebben…

Een unieke ‘Over ons’ pagina

Een unieke ‘Over ons’ pagina

De inhoud van je website bepaald de aantrekkingskracht. Bij het bouwen van een website ligt de focus op een herkenbare uitstraling…

Ken jij je merkwaarden?

Ken jij je merkwaarden?

Weet jij wat jouw bedrijf onderscheid van andere? Dan weet je ook, dat je deze speerpunten kunt inzetten om klanten over…

Valse bescheidenheid

Valse bescheidenheid

Onderwerpen voor een artikel in de ‘ik zie, ik zie… mail’ zijn altijd welkom! Zo kreeg ik enkele weken geleden…

10 Website must-haves!

10 Website must-haves!

1. Is het meteen duidelijk dat de bezoeker bij jouw bedrijf is? Zet op elke pagina van je website de…

FOCUS, een beperking?

FOCUS, een beperking?

’Je moet focussen!’ Je hoort het vast vaker. ‘Focus op je strategie! Op je doelgroep! Op je expertise!’ Focus is…

Zichtbaar onder de aandacht in 5 stappen!

Zichtbaar onder de aandacht in 5 stappen!

Steeds vaker komen ondernemers bij me met de vraag, ‘hoe kom ik zichtbaar onder de aandacht?’ Vaak hebben ze al…

De basis voor zichtbare aandacht!

De basis voor zichtbare aandacht!

Basisvoorwaarde voor het verwerven van zichtbare aandacht is het formuleren van een eigen identiteit! Maar hoe doe je dat? Eerst…

Staat de website van jouw bedrijf op scherp!

Staat de website van jouw bedrijf op scherp!

In veel bedrijven is het in de vakantieperiode wat rustiger. Is dat bij jouw bedrijf ook zo? Neem dan de…