10 Website must-haves!

jan 23, 2014

1. Is het meteen duidelijk dat de bezoeker bij jouw bedrijf is?
Zet op elke pagina van je website de naam en/of het logo van je bedrijf met een duidelijke omschrijving en een pakkende pay-off.

2. Is het voor je bezoekers snel duidelijk wat er bij jouw bedijf te halen valt?
Wat heb je te bieden? Welk resultaat kun je leveren? Wie kun je helpen?

3. Is er een duidelijke call-to-action?
Wat wil jij dat de bezoeker gaat doen? Bijvoorbeeld: contact opnemen, zich aanmelden, feedback geven, inkopen doen, downloaden enz.

4. Staat de bezoeker centraal?
Bezoekers van je website komen niet voor jouw bedrijf! Ze zoeken een oplossing, bevestiging of een beleving. Ken je klanten. Laat ze merken, dat je weet wat ze nodig hebben.

5. Heb je gezorgd voor beleving?
Mensen beslissen en kiezen vooral op grond van emoties. Zorg ervoor, dat bezoekers zich op je website thuis voelen. Schep een sfeer van wederzijds vertrouwen.

6. Maak jij het verschil, is je bedrijf authentiek?
Laat je meerwaarde zien. Onderscheid je van anderen! Dat maakt kiezen voor jouw bedrijf makkelijker.

7. Zorg je voor een passende follow-up op elke pagina?
Bezoekers van je website hebben weinig tijd. Ze willen graag, dat informatie zoeken en vinden hen gemakkelijk afgaat. Jij bent de onzichtbare reisleider met de rode paraplu. Jij bepaalt welke stappen de bezoeker moet nemen. Vermijdt dead-ends.

8. Is er interactie op je website?
Geef je de klant de mogelijkheid te reageren of informatie te delen?
Deelbuttons voor sociale media zijn gemakkelijk te implementeren.
Zorg voor een verwijzing naar je eigen sociale-mediaplatform en laat de mensen meepraten.

9. Is jouw website geschikt voor alle beeldschermen, zowel mobiele als grote schermen?
Kies voor een responsive website. Dan is je website altijd goed zichtbaar: op groot en op klein scherm.

10. Zijn alle webpagina’s in balans?
Een goede balans van tekst en beeld maakt een pagina toegankelijk. Bij een evenwichtige verdeling van woorden en beelden kan de bezoeker de informatie op een prettige manier tot zich nemen. Probeer je bezoekers niet met informatie te overweldigen, maar wees er ook niet te zuinig mee. Geef bezoekers de kans jouw bedrijf op een aangename manier te leren kennen. Wees concreet en to-the-point!

Bonus
Zorg ervoor, dat je website in alle opzichten helder en gebruiksvriendelijk is. Test dit in je omgeving, vraag feedback!

Heb je hier nog iets aan toe te voegen, of mis je nog iets in deze lijst? Wanneer ervaar jij een website als helder en gebruiksvriendelijk? Je kunt je reactie achterlaten onderaan dit bericht, ik hoor graag van je!

Op je zichtbaarheid!

Miranda Kruse

Wil jij op de hoogte blijven van alle kennis, inzicht en inspiratie om te bouwen aan een aantrekkelijk merk voor je bedrijf. Meld je dan aan voor de E-zine IkzieIkzie… Ik stuur je dan elke maand een update. Je naam en e-mailadres worden alleen gebruikt om je de e-zine te sturen.

Ja, ik wil de IkzieIkzie-mail ontvangen

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

Tags:

No comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *