Wil jij beter zichtbaar worden?

dec 14, 2017

Bijna dagelijks hoor ik ondernemers zeggen: “Ik wil beter zichtbaar worden!” Of ook: “Ik wil dat mensen mijn bedrijf zien!”

Goed zichtbaar zijn! Dat willen eigenlijk alle ondernemers.

Maar goed en duidelijk zichtbaar ben je niet van de ene dag op de andere. Zichtbaarheid vraagt tijd. De reis die je maakt bepaalt het eindresultaat. De wegen die je kunt bewandelen, zijn oneindig.

Ga ik op Facebook, of is het toch beter om op Instagram te gaan? Ga ik bloggen of is het beter om te gaan vloggen? Moet ik adverteren of is het effectiever om folders te verspreiden? Word ik lid van een netwerk?

Bovenstaande vragen worden me dikwijls gesteld en voor iedereen geldt een ander antwoord. Zichtbaar worden en de aandacht vast blijven houden werkt alleen, als je dat doet op een manier die bij jou past. Wat voor jou werkt, hoeft voor een ander niet te werken. Wat voor jouw klanten werkt, hoeft niet voor mijn klanten te werken. Wat jou geen enkele moeite kost, kan bij een ander flinke weerstand opwekken.

Het doel is hetzelfde voor alle ondernemers; de reis is voor iedere ondernemer anders. Zorg voor een aangename reis: want alleen dan behaal je het mooiste resultaat.

Ik geef je 5 waardevolle punten om mee te nemen op je reis naar zichtbaarheid en aandacht.

  1. Zorg ervoor, dat je herkenbaar bent.
    Maak duidelijk aan je klanten en je publiek wie je bent, wat je doet en waarom?
  2. Straal vertrouwen uit.
    Laat zien, dat je weet waar je het over hebt.
  3. Lever bewijs.
    Deel resultaten. Deel ervaringen van klanten.
  4. Maak verbinding.
    Laat jouw publiek (relaties, klanten, fans) voelen dat je ze begrijpt en dat je in ze gelooft.
  5. Lever impact.
    Deel verhalen en gebeurtenissen waarin jouw publiek zich kan herkennen.

Doe dit op jouw eigen manier, op een manier die past bij jou en je bedrijf. Dan wordt het een prachtige reis, met resultaat!

Op je zichtbaarheid!

handtekening

In het ZODA-traject werken we samen aan zichtbaarheid en aandacht voor jouw bedrijf. Meer informatie over dit traject  vind je onder deze link ZODA-traject › 

Wil jij op de hoogte blijven van alle kennis, inzicht en inspiratie om te bouwen aan een aantrekkelijk merk voor je bedrijf. Meld je dan aan voor de E-zine IkzieIkzie… Ik stuur je dan elke maand een update. Je naam en e-mailadres worden alleen gebruikt om je de e-zine te sturen.

Ja, ik wil de IkzieIkzie-mail ontvangen

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

 

 

No comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *