Te veel tekst op je website?

“Ik wil geen lange teksten op mijn website. Die worden toch niet gelezen.”

“Ik houd het graag kort en bondig. Als ze meer willen weten, nemen ze maar contact met me op.”

2 Opmerkingen die vaak gemaakt worden als we starten met het ontwikkelen van een website.

[subsection color=”primary” full_width=”1″ full_height=”0″ background=”” parallax=”1″ video=”0″ video_mp4=”” video_ogg=”” video_webm=””]
[subtitle]Lange teksten kunnen juist in je voordeel werken mits je er goed mee omgaat.[/subtitle]
[/subsection]

Internet is een vluchtig medium. Mensen surfen heel wat af. Ze klikken van de ene website naar de andere. Als ze niet snel worden getriggerd, zoeken ze weer verder.

Websitebezoekers beslissen binnen 10 seconden of ze op je website blijven of niet. Dat blijkt uit wetenschappelijk onderzoek. Je hebt dus 10 seconden de tijd om de belangstelling van je bezoekers te wekken.

Het is aan jou je bezoekers in no time duidelijk te maken waar ze terecht zijn gekomen, wat er op je website te halen valt en wat ze er aan hebben.

Hoe maak jij bezoekers van je website nieuwsgierig? Sta eens een tijdje stil bij het korte moment van de eerste kennismaking met jouw website! En bedenk dan hoe je de belangstelling wekt van je websitebezoekers en hoe je die vasthoudt. Je kunt de bezoeker bijvoorbeeld nieuwsgierig maken met een teaser, waarmee je de bezoeker prikkelt om verder te lezen.

Maak een voorstelling van jouw ideale klanten. En zorg ervoor, dat deze bezoekers binnen 10 seconden worden geraakt en geboeid. Zij blijven dan langer. De rest haakt af. En daar is niks mis mee.

De bezoeker die blijft, is nog lang niet toe aan het leggen van contact of het aankopen van een product. Hij wil graag meer weten. Nu is het de kunst de aandacht vast te houden en de belangstelling te vergroten. Door kennis en ervaring te delen kweek je vertrouwen.

Neem je bezoeker dus mee. Leidt hem door je ‘winkel’. Doe dat stap voor stap. En houdt daarbij rekening met de volgende punten:

  • Schrijf in toegankelijke spreektaal
  • Begin met het belangrijkste dat je te zeggen hebt
  • Bouw vertrouwen op door te laten zien, dat je je bezoeker begrijpt.
  • Gebruik voorbeelden
  • Schrijf korte alinea’s
  • Zorg voor een titel of vetgedrukte tekst boven elke alinea (pagina’s zijn dan gemakkelijk te screenen)
  • Zet opsommingen onder elkaar (zoals hier) en niet achter elkaar.
  • Wissel tekst af met beeldmateriaal. Beelden zeggen soms meer dan woorden en blijven vaak langer hangen
  • Deel ervaringen van anderen
  • Maak tekstlinkjes, die het de bezoeker makkelijk maken meer informatie over een onderwerp te krijgen
  • Bied op verschillende plaatsen de mogelijkheid contact op te nemen of iets te bestellen. Wacht hiermee niet tot het einde van je verhaal; je hebt snelle en trage beslissers.

Een op deze manier goed gevulde website is voor bezoekers en dus ook voor jou veel interessanter dan een paar korte alinea’s! Zorg ervoor, dat je bezoekers je bedrijf leren kennen op een aangename manier. Helderheid en overzicht zorgen voor vertrouwen. Daarmee verdien je aandacht!

EN je bent veel interessanter voor zoekmachines. De kans op een plaats hoog in de organische lijst wordt hiermee veel groter.

Succes met je teksten! Ik hoor graag jou ervaring op dit punt, laat je een reactie achter onderaan dit bericht?

Op je zichtbaarheid!

Miranda Kruse

Wil jij op de hoogte blijven van alle kennis, inzicht en inspiratie om te bouwen aan een aantrekkelijk merk voor je bedrijf. Meld je dan aan voor de E-zine IkzieIkzie… Ik stuur je dan elke maand een update. Je naam en e-mailadres worden alleen gebruikt om je de e-zine te sturen.

[button url=”http://eepurl.com/yMlrf” text=”Ja, ik wil de IkzieIkzie-mail ontvangen” size=”small” type=”primary” icon=”” external=”0″]

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *