Nieuwe website? 5 vragen, die jou een vliegende start bezorgen!

,

website funelWie zichtbaar wil zijn, heeft tegenwoordig een eigen platform nodig: een eigen website. Het middelpunt van al je communicatie en promotie. Daarmee is je website een essentieel onderdeel van je branding! Welke rol je website speelt binnen de communicatie en promotie van je bedrijf is voor iedereen anders. Wat voor iedereen hetzelfde is zijn 5 vragen die bepalen hoe jouw nieuwe website er uit komt te zien.

Wil jij een vliegende start maken?

Begin dan met deze 5 belangrijke vragen:

1. Voor wie bouw je je website?

Je maakt de website niet voor jezelf. Bepaal eerst welke bezoekers je wilt trekken. Onbekenden? Bekenden die al eens van je bedrijf gehoord hebben? Bekenden die je niet meer hoeft te overtuigen? Als iemand jouw al kent bied je andere informatie aan dan wanneer iemand nog onbekend is met jou en je bedrijf.

2. Wie zijn die bezoekers?

Voordat je gaat nadenken over de inhoud van je website, moet je weten wat voor mensen jouw bezoekers zijn. Wat vinden ze interessant? Hoe en waar wonen en werken ze? Hoe jong of oud zijn ze? Waar zijn ze naar op zoek? Wat is het dna van jouw bezoeker waarmee je in contact wilt komen?

3. Welke informatie ga je delen?

Om je website aantrekkelijk te maken voor je bezoekers verzamel je een lijst met onderwerpen waarover je kunt vertellen. Onderwerpen die passen bij de interesses van je bezoekers. Wat is interessante informatie voor jouw bezoekers en past bij jouw en je boodschap die je uitdraagt?

4. Wat doe je om de relatie met je bezoeker uit te bouwen?

Of het nu een onbekende of een bekende bezoeker is die op je website komt, in alle gevallen is dit een contactmoment. En dus een kans om de band tussen jou en je bezoeker te versterken. Hoe zorg je ervoor, dat ze jou en je bedrijf beter leren kennen? Vertel je eigen verhaal, deel succesverhalen van klanten, deel casestudies en deel je portfolio.

5. Welke actiemogelijkheden geef je jouw bezoeker?

Je bouwt een website niet voor niets. Je gaat ervan uit, dat je website iets gaat opleveren. In het mooiste geval zijn dat klanten. Maar het kan ook een eerste stap zijn om contact te leggen en een relatie op te bouwen. Wat wil je dat de bezoeker gaat doen op je website? Contact opnemen? ‘n Reservering maken? ‘n Product of programma kopen? Zich aanmelden voor je nieuwsbrief? Jou volgen op sociale media? Waarmee zet je jouw bezoekers aan tot actie?

Als je antwoord hebt op alle 5 vragen, weet je wat je nodig hebt om een eerste opzet te maken. Aan de hand van een sitemap of een mindmap kun je een indeling maken. Geef daarin duidelijk aan welk(e) pad(en) jouw bezoeker kan bewandelen om tot actie over te gaan.

Kom je er niet helemaal uit en zoek je ondersteuning, of wil je het ontwikkelen van je website liever helemaal uitbesteden. Neem dan contact met me op. Ik help je graag!

Op je zichtbaarheid!

handtekening

Wil jij op de hoogte blijven van alle kennis, inzicht en inspiratie om te bouwen aan een aantrekkelijk merk voor je bedrijf. Meld je dan aan voor de E-zine IkzieIkzie… Ik stuur je dan elke maand een update. Je naam en e-mailadres worden alleen gebruikt om je de e-zine te sturen.

[button url=”http://eepurl.com/yMlrf” text=”Ja, ik wil de IkzieIkzie-mail ontvangen” size=”small” type=”primary” icon=”” external=”0″]

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *