Marketing met je website

,

Deze maand wil ik jullie kennis laten maken met Joost van der Laan van Dataproces. Door hem heb ik de gebruiksvriendelijkheid van WordPress ontdekt.

Joost is initiatiefnemer van online-marketingcollectief Webtail. Daarin staat het bouwen van websites centraal, aangevuld met specialisaties als ontwerp en vormgeving, film, content en zoekmachine optimalisatie!

Joost van der Laan – Dataproces

Joost helpt met het bouwen van websites die gevonden worden.

Veel bedrijven zien in een website een middel om beter zichtbaar te worden en om meer omzet te genereren.

Maar voor veel ondernemers is het aanwezig zijn op internet in eerste instantie voldoende.
Bij vindbaarheid en de vraag of bezoekers op de website wel relevante informatie krijgen, staan ze nog niet stil. Als later blijkt, dat de website anders in elkaar had moeten zitten, begint de cyclus opnieuw. Verspilde moeite, vindt Joost.

De eerste stap op weg naar een goede website is het bepalen van je doel. De tweede: de strategie uitzetten die je nodig hebt om je doel te bereiken. Kijk naar de functie van je website in je marketingstrategie; alleen dan haal je het maximale uit je investering.

Het belangrijkste bij het zichtbaar maken van je website is het nabootsen van de menselijke waarde. Dat heeft te maken met de manier waarop Google websites waardeert. Google heeft meer dan 90% marktaandeel onder de Nederlandse en Europese zoekmachines. Wil je gevonden worden via je website, dan moet je er dus voor zorgen, dat Google je website positief waardeert. Google moet je zien zitten!

Je website wordt beter gewaardeerd door Google en dus beter gevonden door potentiële klanten, als je regelmatig nieuwe content op je website plaatst. Je website moet levendig zijn. Je gaat ook niet 10 keer naar dezelfde winkel, als daar 10 keer hetzelfde in de schappen staat. Het is jouw kennis die je deelt, jouw product waar je enthousiast over kunt vertellen, jij bent het eerste op de hoogte van nieuws en dus kun je dit ook het beste delen met je publiek.

Je wilt niet afhankelijk zijn van je leverancier, zegt Joost. Je moet weten hoe een website werkt. Alleen dan haal je er het maximale uit. Marketing met je website betekent: je doelgroep bereiken, informeren, activeren, meten en bijsturen. Alleen dan kun je het maximale uit je website halen. Wat je zelf kunt, moet je ook zelf doen. De rest? Daar helpt Webtail je bij.

[subsection color=”primary” full_width=”1″ full_height=”0″ background=”” parallax=”1″ video=”0″ video_mp4=”” video_ogg=”” video_webm=””]
[subtitle]’Beter samen met de klant dan voor de klant’. [/subtitle]
[/subsection]

Nieuwe technieken maken het steeds eenvoudiger om je website ook technisch goed zichtbaar te maken. Er is veel te kiezen. Volgens Joost is WordPress het meest functionele CMS. Het heeft zijn waarde bewezen in de praktijk; met een aandeel van 60%. Ook bedrijven zoals CNN, eBay, UPS, Le Monde en Spotify gebruiken WordPress.

WordPress kent de regels van Google en implementeert ze in de techniek. Daarnaast heeft WordPress oneindig veel mogelijkheden. WordPress is ontwikkeld voor het schrijven van blogs, maar is geëvolueerd tot een universeel toepasbaar CMS. WordPress’ functionaliteit kan worden uitgebreid met 30.000 (!) extra functies. Dit levert bijzonder professionele websites op, die er op desktop, tablet én mobiel prachtig uitzien.

Voor het creëren van een website met een eigen look-and-feel zijn er inmiddels duizenden templates beschikbaar. Hiermee kun je ook nog eens fors besparen op de ontwikkelingskosten.

Nog even alles op een rij.

Als je zichtbaar onder de aandacht wilt komen, moet de basis van je website goed zijn. Je zult traffic moeten genereren, bezoekers motiveren en ze vervolgens overhalen tot aankoop over te gaan. Dit betekent steeds opnieuw meten, refereren en bijsturen.

Tips van de webbouwer voor een effectieve website:

  • Bepaal het doel van je website en zorg ervoor, dat je doel reëel en haalbaar is.
  • Bepaal wat je zelf kunt doen en waar je anderen bij nodig hebt.
  • Zoek iemand waarmee je goed kunt samenwerking bij het realiseren van je doel.
  • Onderhoud je website. Bepaal een marketingstrategie waarmee je meer uit je website haalt.
  • Meet elke keer opnieuw en stuur bij als dat nodig is. Bevraag bezoekers over je website. Je moet namelijk weten hoe bezoekers met je website omgaan. Gebruik statistieken, bijvoorbeeld Google analytisch om te zien hoe de bezoeker met je website omgaat.
  • Liever geen website dan een slecht onderhouden website. Met een slechte website geef je ook een signaal af, maar waarschijnlijk eentje dat niet bij je bedrijf past.

Wil jij meer uit je website halen? Wil je zichtbaar onder de aandacht komen met je website? Neem dan contact op met Joost van der Laan van Dataproces, 06 21801023 of kijk op www.webtail.nl

Wat wil jij bereiken met je website? Geef je reactie onderaan dit bericht.

Op je zichtbaarheid!

Miranda Kruse

Wil jij op de hoogte blijven van alle kennis, inzicht en inspiratie om te bouwen aan een aantrekkelijk merk voor je bedrijf. Meld je dan aan voor de E-zine IkzieIkzie… Ik stuur je dan elke maand een update. Je naam en e-mailadres worden alleen gebruikt om je de e-zine te sturen.

[button url=”http://eepurl.com/yMlrf” text=”Ja, ik wil de IkzieIkzie-mail ontvangen” size=”small” type=”primary” icon=”” external=”0″]

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

1 antwoord

Trackbacks & Pingbacks

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *