Klanten aantrekken, hoe doe je dat?

, , ,

Wat ik vaak hoor van ondernemers

“Allerlei verschillende dingen heb ik gedaan in mijn bedrijf. Nu wil ik me graag focussen op werk waar ik echt blij van word. Maar hoe zorg ik ervoor, dat er ook voldoende klanten blijven komen?”

“Ik heb een heel waardevolle training ontwikkeld. Er is veel belangstelling en toch heb ik weinig aanmeldingen. Wat doe ik verkeerd?”

“Toen ik voor mezelf begon kwamen de klanten als vanzelf. Ik had echt een goede start. Mijn klanten zijn echt tevreden. Maar nu, een jaar later, komen er bijna geen nieuwe klanten meer bij. Hoe kan dat?”

“Ik zou hartstikke druk moeten zijn. Er zijn zoveel mensen die ik zou kunnen helpen. En toch heb ik te weinig klanten. Wat moet ik doen?”

Klanten aantrekken. Het klinkt eenvoudig, maar veel ondernemers hebben er moeite mee. 

Branding Er zijn veel manieren om je klanten te bereiken. Maar er is er maar één die ervoor zorgt, dat je precies weet hoe jij dat moet doen, dat je vertrouwen uitstraalt naar je publiek en ook op de langere termijn klanten trekt. Dat is: branding!

Branding zorgt voor duidelijkheid

Branding geeft je een compleet beeld van wat jij doet. Plus een helder antwoord op de vraag waarom je doet wat je doet voor je klanten én voor jezelf. Branding geeft inzicht in de werkelijke waarde die je levert en wie je daarmee het beste kunt helpen.

Branding zorgt voor richting

Branding helpt je effectieve stappen te zetten bij het op- of uitbouwen van je bedrijf. Het geeft richting aan de boodschap die jij te vertellen hebt. En het wordt helder welke informatie relevant is voor jouw ideale publiek. Op welke informatie zit jouw publiek te wachten?

Branding geeft eigenheid

Branding zorgt ervoor, dat jij je onderscheidt van je collega’s. Je wordt herkenbaar op je eigen unieke manier, want elk bedrijf is uniek!

Branding geeft vertrouwen

Met branding bouw je vertrouwen op. Je maakt je op een professionele manier zichtbaar. Steeds op een zelfde herkenbare manier. Dat geeft vertrouwen. Hoe meer je werkt aan je merk, hoe meer vertrouwen je krijgt. Know-like-trust! Wil jij bouwen aan het vertrouwen van je publiek?

Branding zorgt voor continuïteit

Wanneer je de branding van je bedrijf helemaal hebt opgezet en je strategie hebt bepaald weet je precies wat je op welke manier moet doen. Hoe je wilt communiceren met je publiek. Welke uitstraling daarbij past. Én welke content je het beste kunt delen. Door de rode draad die je laat zien, ben je veel herkenbaarder en val je op. Dat klanten je daardoor veel beter weten te vinden, is wel het allerbelangrijkst van branding.

Op je zichtbaarheid!

handtekening

Heb jij moeite met het aantrekken van de juiste klanten? Kijk dan eens of het ZODA-traject iets voor je is.

 

Wil jij op de hoogte blijven van alle kennis, inzicht en inspiratie om te bouwen aan een aantrekkelijk merk voor je bedrijf. Meld je dan aan voor de E-zine IkzieIkzie… Ik stuur je dan elke maand een update. Je naam en e-mailadres worden alleen gebruikt om je de e-zine te sturen.

[button url=”http://eepurl.com/yMlrf” text=”Ja, ik wil de IkzieIkzie-mail ontvangen” size=”small” type=”primary” icon=”” external=”0″]

 

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *