Waarover gaat mijn artikel van deze maand?
Wat zet ik op Facebook?
Wat deel ik privé op Facebook en wat zakelijk?
Blijf ik twitteren en/of schakel ik over op Instagram?
Ga ik samenwerken of kan ik beter iemand inhuren?
Volg ik een training of neem ik een coach?
Met welke woorden breng ik mijn boodschap goed over?
Wat is een pakkende kop voor dit artikel?

Kiezen moeten we de hele dag. Ik was me daar eigenlijk niet zo van bewust. Maar deze week tijdens een training werd het me opeens duidelijk: kiezen is essentieel voor de groei van elk bedrijf.

We lopen de hele dag tegen grote en kleine keuzes aan. Elke keer moeten we beslissen: ga ik linksom of rechtsom? Maar dan zijn er stemmetjes die je terughouden om de knoop door te hakken:

  • KiesstressIk kan m’n geld maar één keer uitgeven. Wat is nu de beste investering?
  • Ik heb maar één kans om een goede indruk te maken. Is een nieuwe website dé manier?
  • Stel je voor, dat veel mensen mijn boodschap niet begrijpen!
  • Misschien melden mijn volgers zich wel massaal af of schrijven ze zich uit mijn lijst!

Kiezen is belangrijker dan de keuze die je maakt!

Als ik niet kies, verandert er niets. Er komt geen artikel en er verschijnt geen bericht op Facebook. Ik verwoord mijn boodschap niet en niemand weet wie ik ben en wat ik doe. Alles blijft bij het oude, ik ontwikkel me niet en mijn bedrijf groeit niet. Alles staat stil en wie stilstaat gaat achteruit.

Om mijn kiesstress te beperken ga ik regelmatig terug naar de kern van mijn bedrijf. Ik sta weer even stil bij het antwoord op de vraag waarom ik doe wat ik doe. Ik zie mijn kernwaarden weer duidelijk voor me. Ik weet waar ik naar toe wil en wat ik daarvoor nodig heb. Welke beleving daarbij hoort in vorm, kleur, tekst en beeld. Zo blijf ik op koers.

Wil jij ook een stevige basis waardoor je geen last meer hebt van kiesstress? Download dan de gratis branding-toolkit ›

Op je zichtbaarheid!

 

Miranda Kruse - Branding Specialist en Ontwerper

Wil jij op de hoogte blijven van alle kennis, inzicht en inspiratie om te bouwen aan een aantrekkelijk merk voor je bedrijf. Meld je dan aan voor de E-zine IkzieIkzie… Ik stuur je dan elke maand een update. Je naam en e-mailadres worden alleen gebruikt om je de e-zine te sturen.

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *