1 ding dat elke ondernemer zou moeten doen!

,

Om zichtbaar onder de aandacht te komen moet elke ondernemer tijd maken voor …

  • Het schrijven van blogs of het maken van vlogs!
  • Zodat mensen je leren kennen.
  • Het lanceren van producten/diensten en het voeren van promotiecampagnes!
  • Om je product of dienst onder de aandacht te brengen en te houden.
  • Facebooken, twitteren, instagrammen, linkedInnen!
    Zodat je regelmatig onder de aandacht komt.

Tijd vrijmaken om aandacht te besteden aan de zichtbaarheid van je bedrijf! Dat is lastiger dan het lijkt. De waan van de dag is vaak de boosdoener, hoor ik veel mensen zeggen. Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn. Ik heb er zelf ook last van. We willen heel graag zichtbaar zijn. Maar hebben vaak een goed excuus om het niet te doen. Te druk, niet het goede moment, geen discipline, geen inspiratie.

Hoe komt dat eigenlijk? Als je iets heel graag wilt, dan doe je het toch gewoon?

Was het maar zo simpel.
Doen wat je altijd hebt gedaan voelt vertrouwd. Maar om zichtbaar te zijn en de aandacht te trekken moet je uit dit patroon stappen en in actie komen. Je bent zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt.

Je kunt je laten leiden door de waan van de dag.
Of prioriteiten stellen, je kunt de uren in een dag maar 1 keer inzetten.

Je kunt ervan balen, dat je even geen inspiratie hebt!
Of op zoek gaan naar inspiratie.

Je kunt bang zijn voor commentaar als je je hoofd boven het maaiveld uitsteekt.
Of besluiten je te focussen op de positieve reacties.

Je kunt accepteren dat je geen discipline hebt.
Of bedenken hoe het wel voor je gaat werken.

zichtbaar 2016Is jouw goede voornemen om zichtbaar onder de aandacht komen?

Maak jezelf daar dan verantwoordelijk voor.

Om ervoor te zorgen, dat je die verantwoordelijkheid ook neemt, schrijf je op
waarom je graag zichtbaar wilt worden,
wat die zichtbaarheid en aandacht je gaat opleveren en
wat het oplevert als je er geen tijd aan zou besteden.

Pak je agenda en reserveer voor de komende 3 tot 6 maanden elke week minstens een halve dag om aan je zichtbaarheid te werken. Is een halve dag erg lastig? Reserveer dan 2 halve dagdelen per week. Zorg dat je ruim de tijd hebt om er helemaal in te duiken.

Deze momenten zijn ‘heilig’. Ze zijn voor jou en je bedrijf. Je werkt op dat moment alleen aan zichtbaarheid en aandacht voor je bedrijf. Vul ze in op de manier die het beste bij je past. Ga schrijven, inspiratie opdoen, plannen maken, informatie delen, acties uitwerken enz.

Misschien lukt ‘t een keer niet. Dat is dan jammer. Gelukkig staat er voor de volgende week alweer tijd geblokt.

Wil je nog een extra stok achter de deur?
Deel dan je plannen met je omgeving. Post ze op social media, vertel het aan collega’s, vrienden en familie. Betrek je klanten of je volgers erbij. Committeer je, zodat je niet terug kunt!

Op je zichtbaarheid!

Miranda

Wil jij op de hoogte blijven van alle kennis, inzicht en inspiratie om te bouwen aan een aantrekkelijk merk voor je bedrijf. Meld je dan aan voor de E-zine IkzieIkzie… Ik stuur je dan elke maand een update. Je naam en e-mailadres worden alleen gebruikt om je de e-zine te sturen.

[button url=”http://eepurl.com/yMlrf” text=”Ja, ik wil de IkzieIkzie-mail ontvangen” size=”small” type=”primary” icon=”” external=”0″]

Denk je dat andere mensen uit je netwerk dit artikel ook interessant vinden deel het dan gerust. Je kunt gebruik maken van onderstaande buttons.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *